Ο Π.Ι.Σ. ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΕΚΠΡΟΣΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΙΑΤΡΩΝ. ΤΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΒΗΜΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΟΥ Π.Ι.Σ., ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΣΥ ΚΑΙ ΣΥΝΙΣΤΑ ΜΕΣΟ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
Ο Π.Ι.Σ. ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΙΑΤΡΩΝ. ΤΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΒΗΜΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΟΥ Π.Ι.Σ., ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΣΥ ΚΑΙ ΣΥΝΙΣΤΑ ΜΕΣΟ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
Menu

Οδηγίες Π.Ι.Σ. σχετικά με τη διαχείριση ασθενών στα ιατρεία και πολυϊατρεία

Αθήνα, 14/03/2020

Α.Π.: 5090

Προς

Όλους τους Ιατρικούς Συλλόγους της χώρας

Κορωναϊός

Οδηγίες διαχείρισης ασθενών στα ιατρεία και πολυϊατρεία

Δίδονται επιγραμματικά οι προτάσεις του ΠΙΣ προς το ΥΥΚΑ, σχετικά με τη διαχείριση του κορωναϊού στα ιατρεία:

1. Στα ιδιωτικά ιατρεία εξυπηρετούνται μόνο επείγοντα περιστατικά.

2. Οι ασθενείς γίνονται δεκτοί μόνο μετά από ραντεβού και μόνο ένα συνοδό εφόσον είναι απολύτως απαραίτητος.

3. Ασθενείς χωρίς ραντεβού αξιολογούνται στην εξωτερική πόρτα του ιατρείου και εισέρχονται αναλόγως.

4. Παθολόγοι, γενικοί ιατροί, πνευμονολόγοι, παιδίατροι, ΩΡΛ, οφθαλμίατροι και ειδικότητες που εξετάζουν παιδιά πρέπει να λαμβάνουν μέτρα ατομικής προστασίας. Ιατρεία που δέχονται παιδιά και ενήλικες τα δέχονται σε διαφορετικές ημέρες και απολυμαίνονται καθημερινά.

5. Εργαστήρια παντός είδους δέχονται μόνο επείγοντα με ανάλογα μέτρα προστασίας. Η γνωμάτευση των εξετάσεων και η αποστολή των αποτελεσμάτων γίνεται μέσω Ίντερνετ ή φαξ. Δεν παραδίδονται αποτελέσματα με τη φυσική παρουσία του ασθενούς ή συνοδών.

6. Πρόβλεψη παράτασης όλων των συνταγών για χρόνια νοσήματα αυτόματα μέσω ΗΔΙΚΑ.

7. Όλες οι άδειες ασθενείας να γίνονται αποδεκτές από τις υπηρεσίες χωρίς έγκριση από επιτροπές και χωρίς βεβαιώσεις γνήσιου υπογραφής.

8. Κάθε είδους επιτροπές ασθενών σταματούν να δέχονται ασθενείς. Εξετάζονται μόνο επείγουσες περιπτώσεις διαδικτυακά.

Οι αναλυτικότερες οδηγίες που θα πρέπει να τηρηθούν έχουν ως εξής:

1. Τηλεφωνική επικοινωνία και ραντεβού:

  • Οι ιατροί θα πρέπει να κρίνουν τηλεφωνικά την αναγκαιότητα του ραντεβού και να εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα τα επείγοντα ή τα απολύτως απαραίτητα. Θα πρέπει να προβλεφθεί απόσταση ασφαλείας μεταξύ των ραντεβού ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός.

2. Υποδοχή:

  • Οι ασθενείς θα πρέπει να αναμένουν σε αποστάσεις ασφαλείας (εάν είναι εφικτό > 2μέτρα) στην αίθουσα αναμονής.
  • Να επιτρέπεται μόνος ένας συνοδός ανά ασθενή, εκτός ειδικών περιπτώσεων.
  • Να υπάρχει φροντίδα ώστε να ελαχιστοποιείται ο χρόνος αναμονής των ασθενών.
  • Ο ασθενής οφείλει να δηλώσει την αιτία της επίσκεψης ώστε να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Σε περίπτωση δήλωσης εμπύρετου, βήχα, αναπνευστικής λοίμωξης κλπ, θα πρέπει να μπει απλή χειρουργική μάσκα στον ασθενή και να προβλεφθεί διακριτός χώρος αναμονής με επαρκή αερισμό.
  • Ο ασθενής θα πρέπει να προβεί σε απαραίτητη επάλειψη αντισηπτικού διαλύματος στα χέρια του πριν οποιαδήποτε εξέταση.
  • Τα απολυμαντικά χαρτομάντιλα και υλικά επαφής με τον ασθενή να αποβάλλονται σε κλειστά δοχεία απορριμμάτων.

3. Εσωτερική οργάνωση:

  • Το νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό των χώρων παροχής υπηρεσιών υγείας θα πρέπει να ακολουθεί αυστηρά τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

4. Κλινική εξέταση:

  • Οι ιατροί που έρχονται σε στενή επαφή με επιβεβαιωμένους ή πιθανούς ασθενείς με COVID-19 πρέπει να φορούν τον κατάλληλο εξοπλισμό ατομικής προστασίας, βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ.
  • Εξαιρετικά σημαντική είναι η εφαρμογή βασικών προφυλάξεων, προφυλάξεων επαφής και προφυλάξεων σταγονιδίων από το προσωπικό που εμπλέκεται στη διαχείριση του ασθενούς.
  • Ο ιατρικός εξοπλισμός (στηθοσκόπια, θερμόμετρα, πιεσόμετρα) καθαρίζεται και απολυμαίνεται από τον ένα ασθενή στον άλλο.
  • Ύποπτα περιστατικά να προγραμματίζονται ως το τελευταίο ραντεβού της εκάστοτε ημέρας ώστε να ακολουθεί η απολύμανση, ο εξαερισμός του χώρου κλπ.
  • Για τις λοιμώξεις του αναπνευστικού θα πρέπει να γίνει τηλεφωνική αξιολόγηση, ακολουθώντας τις οδηγίες που έχει συντάξει ο ΠΙΣ.  Σε ύποπτο κρούσμα σύμφωνα με τον ορισμό από ΕΟΔΥ, ακολουθεί επικοινωνία με τον ΕΟΔΥ ή με το help desk του ΠΙΣ (τα τηλέφωνα επικοινωνίας είναι στη διάθεση των ιατρικών συλλόγων), ώστε στη συνέχεια να δοθούν σαφείς κατευθύνσεις στον ασθενή.

5. Συνταγογράφηση:

  • Ο ασθενής επικοινωνεί με τον ιατρό τηλεφωνικά και ο ιατρός προβαίνει σε λήψη ιστορικού και είσοδο στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση μέσα από το ΑΜΚΑ του ασθενούς και αναγραφή τρίμηνης / εξάμηνης συνταγής σε χρόνια νοσήματα. Ο σκοπός της προεργασίας είναι να περιορισθεί η διαμονή του ασθενούς στο χώρο του ιατρείου.

6. Εργαστήρια:

  • Το προσωπικό των εργαστηρίων θα πρέπει να τηρεί τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
  • Τα εργαστήρια δέχονται ασθενείς για αιμοληψία και οι απαντήσεις στέλνονται με e-mail, φαξ, διαδίκτυο, εφαρμογές κλπ για να αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις των πολιτών και ο συνωστισμός τους.
  • Να ακολουθείται αυστηρά η διαδικασία για τα μολυσματικά απόβλητα.

7. Αναστολή εργασίας και άδεια υπηρεσίας:

  • Ιατροί μεγάλης ηλικίας ή που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες οφείλουν να έχουν αυξημένη επαγρύπνηση.

8. Σε περίπτωση θετικής διάγνωσης:

  • Ιατρεία και εργαστήρια που διαγιγνώσκουν θετικά κρούσματα υποχρεούνται να ενημερώνουν τον ΕΟΔΥ άμεσα με υποβολή των αντίστοιχων έντυπων δηλώσεων.

Στόχος όλων μας είναι να διατηρήσουμε σε απομόνωση το μέγιστο αριθμό ασθενών κατ’οίκον εφόσον η πορεία / βαρύτητα της νόσου το επιτρέπει.

Για τον Π.Ι.Σ.

Ο Πρόεδρος                                               Ο Γενικός Γραμματέας

Δρ Αθανάσιος Α. Εξαδάκτυλος                        Δρ  Γεώργιος  Ι. Ελευθερίου

Πλαστικός Χειρουργός                                             Αγγειοχειρουργός

Σχετιζόμενα άρθρα

Γ. Ελευθερίου μιλά στο κόντρα για τον Κορωνοιό: Το επόμενο κύμα είναι εδώ!

Δρ. Γ. Ελευθερίου Γ.Γ. #ΠΙΣ: Το δεύτερο κύμα #κορωνοιού είναι εδώ! Απαιτείται να σεβαστούμε τα μέτρα ατομικής προστασίας, να φοράμε την #μάσκα και να κρατάμε τις αποστάσεις. Το υπουργείο Υγείας θα πρέπει να φροντίσει για την άμεση ενίσχυση των #ΜΕΘ και την άμεση αναδιοργάνωση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας! Κρίσιμο ρόλο έπαιξε και παίζει η προσφορά […]